Eurosport

Eurosport slaví 30. narozeniny

Eurosport slaví 30. narozeniny

The 05/02/2019 at 12:34Updated The 07/02/2019 at 13:28

5. února 2019 uplynulo 30 let od prvního vysílání Eurosportu. Eurosport spustil na oslavu svého milníku na všech platformách sérii krátkých upoutávek, které posílí vědomí o významném výročí.

5. února 1989 ve spolupráci s European Broadcast Union byl Eurosport spuštěn na Sky Television a nabídl divákům rozsáhlý sportovní obsah v angličtině, němčině a holandštině. Již během prvního měsíce vysílání Eurosport představil významné sportovní události jako MS v alpském lyžování, MS v krasobruslení a MS v jízdě na bobech.

V současnosti je Eurosport domovem olympijských her v Evropě. Vysílání Eurosportu z OH v Pchjongčchangu 2018 dosáhlo rekordní lineární a digitální sledovanosti. Eurosport je pevně ukotven jako domov cyklistiky, tenisových grandslamů a zimních sportů. Jeho kanály dosahují 246 milionů kumulativních uživatelů v 75 zemích Evropy, Asie a Afriky.

Milníky Eurosportu:

1989 – Start Eurosportu na Sky Television.

1999 – Spuštění webových stránek Eurosport.com, které nabízejí fanouškům aktuální sportovní informace a výsledky. Eurosport.com se stal číslem 1 mezi online sportovními destinacemi v Evropě.

2005 – Spuštěn druhý program Eurosportu – Eurosport 2.

2007 – Vytvořena speciální divize Eurosportu – Eurosport Events, která se specializuje na management a podporu mezinárodních sportovních akcí především v motoristických sportech, např. FIA World Touring Car Championship, European Rally Championship a FIM Endurance World Series.

2008 – Spuštěn Eurosport Player, internetový přehrávač nabízející Eurosport 1 a Eurosport 2 a také programy na vyžádání.

2014 – Eurosport součástí Discovery Communications.

2015 – Discovery a Eurosport si zajistily práva na vysílání olympijských her napříč Evropou.

2018 – Discovery a Eurosport poprvé společně vysílají olympijské hry.

2019 – Více diváků na více obrazovkách než kdykoli v minulosti. Eurosport dosahuje na dvou svých programech 246 milionů kumulativních uživatelů v 75 zemích Evropy, Asie a Afriky.