Na WTCC v Macau zve diváky komentátor Béla En

Většina zatáček je slepých, takže jedete po paměti a jen se modlíte, aby vás auto vždy podrželo. Tedy, na modlení není ve skutečnosti čas. Tohle je trať pro pravé závodníky s dokonalou jízdní technikou. A nezáleží na tom, jestli jedete ve Formuli 3, GéTéčku nebo v cestovním voze.

WTCR
Epické závody WTCR 2019 opět na Eurosportu
29/04/2020 AT 06:28

Právě Macao bylo až do roku 2014 stálým dějištěm finálových závodů mistrovství světa cestovních vozů WTCC. Když jste chtěli být u toho, museli jste kvůli přenosu vstávat ve tři ráno. Nebo jste nešli spát vůbec. A to jen proto, abyste sledovali, jak se po dvaceti sekundách vybourá polovina startujících. Následujících patnáct minut vodil nehavarované vozy po trati safety car a maršálové vytahovali potlučená auta jeřáby kamsi nahoru za zdi umístěné přímo za svodidly. Mezitím někdo ztratil koncentraci a stále pod žlutou nevytočil zatáčku, takže se otočil na štorc a celou trať ucpal. Pokud měl štěstí, za ním jedoucí vůz to ubrzdil. Ale často ho neměl a slovo „vyhnout se“ v Macau neexistuje. Ze závodu se obvykle odjede pouze několik kol. A přesto je to skvělé! Nikde jinde necítíte i přes obrazovku takovou atmosféru. Nikde jinde nejsou bariéry tak blízko trati. A nikde jinde nemáte tak obtížnou zatáčku, že je při nájezdu do ní pravidly zakázáno předjíždět.

Poslední dva roky se WTCC muselo bez Macaa obejít. Promotér závodu prý odmítl přizpůsobit harmonogram víkendu evropskému divákovi. Jezdilo se místo toho v Kataru pod umělými světly. Ovšem Macao nelze nahradit, i kdybyste uspořádali závod na Měsíci, takže letos je legendární okruh v kalendáři zpět – tentokrát jako předposlední kolo sezóny a jako třídenní událost.

V pátek ráno našeho času se jede kvalifikace, v sobotu ráno úvodní závod a v neděli na sklonku noci závod hlavní. Že by zároveň zkouška nového formátu pro další rok? Každopádně je to bohatý program a mám pocit, že dvě jízdy ve dvou dnech budou zajímavější než dva identické závody hned po sobě. O možnosti opravit rozbité auto přes noc ani nemluvě. A kvalifikace? Ta v Macau znamená možná 60 % výsledku. A ještě nikdy se tu ve WTCC nejel jednokolový rozstřel v podobě Q3.

Jednoznačným králem okruhu Gaia je Rob Huff. Brit zde triumfoval už osmkrát, včetně posledního závodu, v němž vyhrál dokonce s Ladou. Jenže k titulu mistra světa má tentokrát daleko. O něj se poperou hlavně Thed Björk a Nicky Catsburg s Volvy a Norbert Michelisz s Hondou. Ze hry už je zřejmě Tiago Monteiro, který znovu musí vynechat závody v důsledku havárie z testů.

Přímé přenosy kvalifikace a závodů WTCC z Macaa vysílá Eurosport už tento víkend.

17. listopadu

E2 06:30 kvalifikace

18. listopadu

E1 06:45 úvodní závod

19. listopadu

E1 03:30 hlavní závod

Všechny přenosy z Macaa komentuje Béla En.