Na WTCC v Macau zve diváky komentátor Béla En
Většina zatáček je slepých, takže jedete po paměti a jen se modlíte, aby vás auto vždy podrželo. Tedy, na modlení není ve skutečnosti čas. Tohle je trať pro pravé závodníky s dokonalou jízdní technikou. A nezáleží na tom, jestli jedete ve Formuli 3, GéTéčku nebo v cestovním voze.
Právě Macao bylo až do roku 2014 stálým dějištěm finálových závodů mistrovství světa cestovních vozů WTCC. Když jste chtěli být u toho, museli jste kvůli přenosu vstávat ve tři ráno. Nebo jste nešli spát vůbec. A to jen proto, abyste sledovali, jak se po dvaceti sekundách vybourá polovina startujících. Následujících patnáct minut vodil nehavarované vozy po trati safety car a maršálové vytahovali potlučená auta jeřáby kamsi nahoru za zdi umístěné přímo za svodidly. Mezitím někdo ztratil koncentraci a stále pod žlutou nevytočil zatáčku, takže se otočil na štorc a celou trať ucpal. Pokud měl štěstí, za ním jedoucí vůz to ubrzdil. Ale často ho neměl a slovo „vyhnout se“ v Macau neexistuje. Ze závodu se obvykle odjede pouze několik kol. A přesto je to skvělé! Nikde jinde necítíte i přes obrazovku takovou atmosféru. Nikde jinde nejsou bariéry tak blízko trati. A nikde jinde nemáte tak obtížnou zatáčku, že je při nájezdu do ní pravidly zakázáno předjíždět.
WTCR
Epické závody WTCR 2019 opět na Eurosportu
29/04/2020 AT 06:28
Poslední dva roky se WTCC muselo bez Macaa obejít. Promotér závodu prý odmítl přizpůsobit harmonogram víkendu evropskému divákovi. Jezdilo se místo toho v Kataru pod umělými světly. Ovšem Macao nelze nahradit, i kdybyste uspořádali závod na Měsíci, takže letos je legendární okruh v kalendáři zpět – tentokrát jako předposlední kolo sezóny a jako třídenní událost.
V pátek ráno našeho času se jede kvalifikace, v sobotu ráno úvodní závod a v neděli na sklonku noci závod hlavní. Že by zároveň zkouška nového formátu pro další rok? Každopádně je to bohatý program a mám pocit, že dvě jízdy ve dvou dnech budou zajímavější než dva identické závody hned po sobě. O možnosti opravit rozbité auto přes noc ani nemluvě. A kvalifikace? Ta v Macau znamená možná 60 % výsledku. A ještě nikdy se tu ve WTCC nejel jednokolový rozstřel v podobě Q3.
Jednoznačným králem okruhu Gaia je Rob Huff. Brit zde triumfoval už osmkrát, včetně posledního závodu, v němž vyhrál dokonce s Ladou. Jenže k titulu mistra světa má tentokrát daleko. O něj se poperou hlavně Thed Björk a Nicky Catsburg s Volvy a Norbert Michelisz s Hondou. Ze hry už je zřejmě Tiago Monteiro, který znovu musí vynechat závody v důsledku havárie z testů.
Přímé přenosy kvalifikace a závodů WTCC z Macaa vysílá Eurosport už tento víkend.
17. listopadu
E2 06:30 kvalifikace
18. listopadu
E1 06:45 úvodní závod
19. listopadu
E1 03:30 hlavní závod
Všechny přenosy z Macaa komentuje Béla En.