První ze dvou amerických zastávek se v kalendáři objevila „náhodou“. Pořadatelé v Sao Paulu totiž nestihli všechny přípravy na svůj závod, a tak se od začátku prosince – byť v trošku jiném termínu, než se původně čekalo – mohou fandové těšit na závod na Okruhu Amerik nedaleko Austinu. Na pět a půl kilometru dlouhé trati se prototypy a gétéčka pod hlavičkou WEC proháněly už v roce 2013, tehdy se radovala dnes už neexistující posádka NcNish – Kristensen – Duval. Šestihodinovka zůstala v kalendáři až do roku 2017, pak už v rámci „supersezóny“ 2018/19 na ni nebylo místo, respektive hlavní americkou zastávkou se stal Sebring. Jenže závod v Austinu je zpátky a to rovnou s krásným názvem odkazujícím na přezdívku hrdého státu Texas.
Zatímco se hovoří hlavně o nových technických pravidlech, odchodu týmu Rebellion, plánovaném příchodu Peugeotu a nejisté budoucnosti projektu Aston Martin Valkyrie, na trati na spekulace nebude nejmenší prostor. Náročný okruh tradičně prověří jezdecký um všech profesionálů i hobby jezdců, a tak se těšme na střetnutí Toyoty se soukromými týmu v LMP1, pokračující bitvu o každou desetinu v LMP2 a samozřejmě krásné souboje v GTE Pro. Ferrari po zrušení diskvalifikace získalo zpět vítězství v Šanghaji a na trati, která dříve velmi seděla Astonům, se pokusí oživit naděje na titul. A pokud jde o GTE Am, díky dokonalé paritě bodů mezi posádkami Bleekemolen – Keating a Collard – Nielsen – Perrodo včetně jejich týmů je o nervy postaráno.
WEC
Motoristická noc na Eurosportu: 1000 mil v Sebringu
15/03/2019 AT 10:51
V neděli v 18:50 jste všichni zváni k obrazovkám Eurosportu 2.