Ve třech, tedy ve stejném počtu jako závodní posádky, se 21. srpna ohlásí divákům motorističtí komentátoři Zdeněk Míka, Martin Straka a Jiří Šlégl. 24 hodin Le Mans v jejich podání doslova žije. Jejich kontakt s diváky a fanoušky se v posledních letech neomezuje pouze na střídání za mikrofonem. Naopak, komentátoři jsou s diváky celých 24 hodin v kontaktu na speciální facebookové události české redakce Eurosportu i na emailové adrese studio@eurosport.cz. A bývá to kontakt emotivní, zábavný a hodně přátelský, jako by komentátoři byli na 24 hodin součástí domovů všech diváků. Ze závodu se tak stává pravá motoristická komunita. Představení nejslavnější čtyřiadvacetihodinovky je v podání Eurosportu a jeho komentátorů vzrušující zábavou.
Zdeněk Míka: „Na Le Mans se člověk těšit snad musí. Častokrát dostáváme s kolegy dotazy od diváků, kteří normálně sledují jiné motoristické disciplíny, a k „vytrvalcům“ usedají jen u této mimořádné příležitosti; také se nám stalo, že psal divák, který Závod závodů spatřil bez zvuku v televizi v nějakém sportbaru a doma si nás ze zájmu pustil i s komentářem... Zkrátka a dobře, Le Mans je něco jedinečného – svou historií, svým televizním pojetím a také naším přístupem. Letos je souboj o celkové prvenství okořeněn týmem amerického gentlemana Jamese Glickenhause, i když prim asi nadále budou hrát Toyoty. Pokud se tak stane a drápky nevystrčí ani tým Alpine, pořád tu jsou tři další třídy plné vyrovnaných posádek, v LMP2 Pro-Am by to teoreticky mohlo vyjít i ARC Bratislava, kde Mira a Maťa Konopkovi doplní zkušený Oliver Webb. La Sarthe se znovu otevírá návštěvníkům a věřím, že cestu k Le Mans najdou znovu i diváci televizní.“
Pro komentátora Martina Straku je letošních 24 hodin Le Mans patnáctou bitvou na dráze La Sarthe u mikrofonu. V řadě (o dvě více, než má na kontě Zdeněk Míka). Vzrušení při přípravě zůstává stále stejné: „Možná i silnější. V mnoha směrech, hlavně ale asi tím, že největší automobilový závod světa nemá blatníky vědění. Pořád objevujete nové a nové souvislosti.“
Motoristické Sporty
Hanika a Filla v Estorilu, Ježek ve studiu Eurosportu
16/07/2021 AT 11:32
I pro letošek má Martin Straka připravené příběhy, které nepočítá, protože nikdy nekončí. Vedle komentování v několika televizích a na Masarykově okruhu, je také fotografem a píšícím novinářem. „To je pro mě extra důležité. Být na závodech a se všemi si povídat a vše vnímat, zapisovat a ukládat do paměti. To vše se vám u mikrofonu vrací, vypráví jeden ze tří hlasů 24 hodin Le Mans v českém Eurosportu.“
Také letos se Martin Straka velmi rád ujal role „výběrčího“ hostů. Diváci se mohou těšit na Tomáše Engeho, který je s devíti starty a řadou úspěchů stále hlavní českou závodnickou postavou Le Mans. Přijde také Michal Velebný ze Škoda Muzea a přiblíží roli české značky v La Sarthe, která je na oko možná malá, ovšem historicky velmi poutavá. Možná nejvíc překvapivá bude návštěva Lukáše Zotyky ze společnosti Brebeck Composite. Ovšem jen do té chvíle, než diváci uslyší, co německo-česká společnost sídlící v Šenově na Karvinsku tvoří. „Už teď jsem zvědavý na reakce fanoušků. Jde o přímý vztah k Le Mans a světovému motorsportu,“ tvrdí Martin Straka. „Také mě moc těší další účast stáje ARC Bratislava. Její závodící šéf Miro Konopka je slovenskou obdobou Tomáše Engeho, byť amatérskou. Jde o ryzí nadšení, což není vůbec málo.“
A Martin Straka připomíná: „V roce 2023 oslaví 24 hodin Le Mans sto let od založení a všichni velcí se postupně vracejí. Včetně značky Ferrari! To je úchvatné a strhující. Za dva roky můžeme čekat rekordní start velikánů a s tím i mimořádnou návštěvu diváků, samozřejmě pokud to „korodoba“ dovolí. Ale zůstaňme u letoška. Největším příběhem je pro mě nástup automobilů Glickenhaus. Jsou to prototypy jako z doby proslulé Skupiny C, které řídí velmistři volantu pod vedením šéfa z uměleckého prostředí. To je něco, co miluju“.
Jiří Šlégl se v trojici komentátorů zabydlel před dvěma roky: „Za mikrofonem se chystám na své třetí Le Mans, opět v týmu se Zdeňkem Míkou a Martinem Strakou, což mě velmi těší. A doufám, že i diváky. Letošní „závod závodů“ beru jako svoji obnovenou premiéru, protože vytrvalostní závody vstupují do nové zlaté éry. Všichni se těšíme na první bitvu hypervozů na ikonické trati La Sarthe, která, soudě dle průběhu předchozích závodů FIA WEC, bude mnohem vyrovnanější, než bychom možná čekali. Největším kořením pro mě bude účinkování sympatického „malovýrobce“ Glickenhaus, jehož vozy – více než benzín – pohání kupředu nadšení zakladatele zámořské značky Jamese Glickenhause. Toyota i Alpine se před nadšenými Američany budou muset mít na pozoru.“
Užijte si to s námi. Jede se 89. ročník, přenos Eurosportu 1 začne ve 14:45. Start je v 16:00, což je v minulosti tradiční hodina (s několika výjimkami od roku 1923 až do roku 2005). Srpnový termín byl stanoven proto, aby byla možnost otevřít závod i pro publikum na místě, startuje 62 posádek (61 napříč 4 třídami plus 1 „experimentální“, letos upravený vůz LMP2 s 2 hendikepovanými členy posádky).
Motoristické Sporty
24 hodin Le Mans na Eurosportu je součástí domova
17/09/2020 AT 09:12
Motoristické Sporty
Motorsport opět ŽIVĚ – startuje Porsche Supercup
02/07/2020 AT 10:18