British Eurosport

24 hodin Le Mans s českou a slovenskou účastí

24 hodin Le Mans s českou a slovenskou účastí

The 15/04/2019 at 12:21Updated The 15/04/2019 at 12:38

Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (FIM Endurance World Championship) má před sebou druhý závod sezony – 24 hodin Le Mans.

Motocyklovou čtyřiadvacetihodinovku Le Mans bude vysílat ŽIVĚ E2 v sobotu 20. dubna od 17:30 do 01:00 v neděli 21. dubna. Pokračování poté od 7:00 do 15:30. Komentují Béla En a David Vopařil.

Hlavní pozornost českých a slovenských diváků bude na Bugatti Circuit asi soustředěna na české a slovenské týmy. V uplynulé sezóně skončila česká stáj Mercury Racing na BMW celkově pátá, stala se nejúspěšnějším nezávislým týmem šampionátu. V úvodním závodě této sezony Bol d’Or skončila trojice pilotů Ondřej Ježek, Karel Hanika a David Perret na desátém místě. Letos českou dvojici doplní Ukrajinec Ilja Michalčik, který je loňským šampionem německé série IDM superbiků.

Ondřej Ježek posílil tým Mercury Racing po odchodu ze světového šampionátu superbiků. Úvodní start sezony Bol d’Or byla jeho premiérová 24hodinovka. Jaká je v týmu situace před Le Mans? Ondřej Ježek:

„Testovali jsme ve Španělsku i v Le Mans, kaňkou přípravy je naštípnuté pravé zápěstí Karla Haniky. Já jsem navíc chytl angínu, bral antibiotika, takže dolaďování nebylo stoprocentně optimální. Na Le Mans ale budeme i s naším třetím jezdcem Iljou Michalčikem připraveni. Ilja je oficiální testovací jezdec BMW, testuje pro Sykese a Reiterbergrera. Nový stroj pro světový šampionát endurance zatím nemáme k dispozici, uvidíme dále v průběhu sezony. V Le Mans pojedeme tedy na starších motorkách, možná tak budeme o něco pomalejší než na případných nových, ale na druhou stranu je máme vyzkoušené a známe je.“

Karel Hanika na svém facebookovém profilu uveřejnil už 23. března zprávu o svém zranění z testování ve Španělsku:

„Jezdili jsme v Aragonu a Calafatu, kde jsem bohužel poslední den testu měl pád a utrpěl zlomeninu pravého zápěstí. Naštěstí zranění není natolik závažné, aby byla nutná operace. Teď budu dělat všechno, abych bych co nejdříve připraven na sezónu. Až do pádu jsem se na motorce cítil velmi dobře a oproti loňskému roku jsem jezdecky v ještě lepší formě.“

Na start se postaví i další český tým – Extéria Racing. Sestava bude proti Bol d’Or úplně jiná, barvy stáje budou reprezentovat dva Italové a jeden Nizozemec. A odlišný bude i stroj, Extéria přesedlala z BMW na Suzuki. Tým kolem Michala Fojtíka řešil v pondělí ráno technické problémy s kamionem, doufejme, že cesta do Le Mans bude poslední komplikací před proslulým závodem. Michal Fojtík:

„Bol d’Or se nám nepodařilo dokončit, ještě jsme dojížděli starou techniku BMW, nyní jezdíme na Suzuki. V Bol d’Or jsme se dlouho drželi špičky, Ladislav Chmelík jezdil výborně, vše fungovalo parádně, bohužel, motorka nevydržela, ta dlouhá rovinka v Bol d’Or je pro některé motory smrtelná. V Le Mans je naším cílem především závod dokončit, otestovat motorku, Suzuki je v endurance nejtradičnější značka, stroje jsou hodně specializované na vytrvalostní závody, spousta prvků není tolik na ráně a menší pády nejsou takovým problémem. Když se nám podaří být v první pětce v kategorii superstocků, budeme spokojení.“

Slovenská stáj Maco Racing oslavila nedávno 20. výročí existence a v Le Mans pojede ve stejném složení, v jakém se představila na Bol d’Or – francouzská dvojice Anthony Dos Santos, Louis Bulle a Rakušan Julian Mayer. Majitel Martin Kuzma se na webových stránkách stáje netají vysokým očekáváním:

„Už neraz sme predviedli, že sa dokážeme umiestňovať v Top 10, či dokonca v Top 5 a pokiaľ bude stáť na našej strane aj toľko potrebné šťastie, verím, že sa nám to podarí.“

Kalendář FIM EWC 2018–2019:

15.–16. 9. 2018
24 hodin Bol d’Or (FRA)

20.–21. 4. 2019
24 hodin Le Mans (FRA)

11. 5. 2019
8 hodin Slovakia Ring (SVK)

8. 6. 2019
8 hodin Oschersleben (GER)

28. 7. 2019
8 hodin Suzuka (JPN)