O víkendu 9. a 10. ledna vyvrcholí celý seriál ve Val di Fiemme, v sobotu sprintem a v neděli obtížným výstupem na Alpe Cermis nazvaným Final Climb.
Alpe Cermis je vyvrcholením Tour de Ski. Ovšem od prvního lednového dne se jede osm náročných závodů v pouhých deseti dnech. Tour de Ski odstartuje třemi závody ve švýcarském Val Müstair, pokračuje dvojicí závodů v italském Toblachu a na závěr uvidí nejlepší lyžaře světa ve třech závodech diváci v italském Val di Fiemme. A závěr to bude parádní. Výstup po sjezdovce na Alpe Cermis – převýšení 420 metrů s maximálním stoupáním 28 procent. Říká se, že se pořadatelé inspirovali v cyklistice stoupáním na Alpe d´Huez. Zatímco v minulosti stoupali závodníci na Alpe Cermis s odstupy podle průběžného pořadí, v lednu je pro ně podruhé připraven hromadný start.
Všechny závody Tour de Ski komentuje tradičně Štěpán Straka: „Stoupání na Alpe Cermis je poněkud extrém, sjezdovka v opačném směru, ale zažilo se to, pro diváky je to samozřejmě atraktivní závěr, vždyť je to už tradiční koncové místo Tour de Ski, které pořadatelé nikdy neměnili.“
Běžecké Lyžování
Od čtvrtka MS klasických lyžařů na Eurosportu
23/02/2021 AT 09:11
Česká reprezentace s novým servisním kamionem
Na Tour de Ski míří i česká reprezentace s novým servisním kamionem. Ředitel Úseku běžeckých disciplín Svazu lyžařů ČR Lukáš Sacher: „Jedná se o velký milník v zabezpečení našeho týmu, který usnadní práci zejména servismanům. Teď mají zázemí srovnatelné s velkými týmy“.
Servisní kamion měla reprezentace poprvé k dispozici při závodech Světového poháru v Drážďanech, odkud si čeští lyžaři přivezli skvělé výsledky. První skutečně ostrou zkouškou ale projde až na Tour de Ski. Závody samozřejmě nejsou náročné pouze pro závodníky, ale i pro členy servisního týmu – od 1. do 10. ledna budou připravovat lyže na 16 závodů, čekají je pouze dva volné dny a zvládnout budou muset i přesuny mezi závodními lokalitami.
Nedá se předpokládat, že by nové zázemí ihned vystřelilo české reprezentanty vzhůru napříč výsledkovými listinami, přiblíží je ovšem podmínkám světové špičky. „Když budu připravovat lyže ve stejné chvíli v buňce, nebo v kamionu, namažu je stejně. Ale důležitý je ten komfort, ušetřené síly a čas, které můžeme využít třeba pro testování lyží, s čímž jsme doteď časově trochu bojovali. Když na to teď budeme mít prostor, mohou být lyže o setinky nebo desetinky lepší,“ dodává Martin Blaschke, šéf českého servisního týmu. „Samozřejmě se teď budeme chtít ukázat v co nejlepším světle. Všichni chceme dokázat, že jsme si ten kamion zasloužili, což je samozřejmě také o sportovcích, protože bez nich by kamion nebyl. Je to týmová práce.“
Běžecké Lyžování
Razýmová o sezoně snů: Úspěchy mi vyrazily dech. Na něco takového jsem nebyla připravená.
24/03/2020 AT 12:38
Běžecké Lyžování
V sobotu 28. prosince startuje Tour de Ski
22/12/2019 AT 20:42