Česká mužská jednička Kryštof Krýzl na rozdíl od Šárky Strachové startoval v týmové soutěži, ale účinkování naší čtveřice skončilo hned v prvním kole, úspěšnější bylo Norsko.
Kryštof Krýzl v červené trati paralelního slalomu nestačil na Leifa Kristiana Haugena. „Nezajel jsem nic moc. Nepovedl se mi start. Měl jsem nízko chyty a nestačil jsem si je nastavit výš. Pak jsem to s tím žebrem přece jen cítil a nemohl pořádně zatáhnout,“ říkal.
Od začátku mírně ztrácel. „Viděl jsem Nora před sebou, snažil jsem se dělat psí kusy, ještě jsem dostal do brýlí a zbytek trati špatně viděl. Byl to už stres, poslední brány jsem to ještě zkusil, ale nešlo to,“ dodal.
Alpské lyžování
O víkendu startuje SP v alpském lyžování. I s Ledeckou
21/10/2021 AT 22:25
Před pátečním obřím slalomem a nedělním slalomem chce především odpočívat. „Už to potřebuju. Po té pondělní kombinaci jsem hlavně psychicky dost zničený. Tolik jsem se na to chystal a pak hned po startu udělal takovou chybu, o níž ani nevím, jak vznikla a všechno zhatila. Musím se s tím vyrovnat. Už se těším na obřák a půjdu do toho zase naplno.“
Kryštof Krýzl pak spolu s celým českým týmem aspoň nadšeně fandili Slovákům, kteří své tažení dotáhli až ke stříbrné medaili. Ve finále jen součtem časů těsně podehli Francii. „Fandili jsme Slovákům, hlavně Matěji Falátovi, který jezdí v mém týmu u trenéra Fahrnera. Je to pro nás historicky první medaile, superudálost! Mají úžasně silné holky, škoda, že jim to nevyšlo až ke zlatu.
Program Eurosportu z MS v alpském lyžování:
09:30 ŽIVĚ muži, slalom, 1. kolo, Eurosport 1
12:45 ŽIVĚ muži, slalom, 2. kolo, Eurosport 1
19:00 Winter Sports Extra, Eurosport 1
Mistrovství světa v lyžování naživo stihnete i vlakem
Když na lyže, tak s těmi nejlepšími (a do nejlepšího resortu). Když do Švýcarska, tak vlakem. Nabízíme tip na rychlý výlet na závěr světového šampionátu v alpském lyžování ve Svatém Mořici. Stačí se rozhodnout, sbalit a skočit do vagonu. Stačíte ještě báječný víkend i s českou účastí.
Tomáš Nohejl, mediální manažer Kryštofa Krýzla, nabízí tip na výlet do Svatého Mořice
Vlak odjíždí denně v 18:02 z hlavního nádraží v Praze. „Prosím, pane, kam to bude?“ Hned u dvířek vagonu se vás ujme stevard, zkontroluje lístek a pomůže se zavazadly do vašeho kupé. V hlavě probleskne představa o éře Orient Expresu v časech Agathy Christie… Ne, ne, tady jsme v českém Swiss Expresu éry moderní.
Vagon má 35 míst, z toho tři kabinky I. třídy s vlastní koupelnou a toaletou. „Dala jsem si i večeři a mohla chodit svlečená. Ráno jsem se probudila odpočatá pod sjezdovkami“, říkala mi česká reprezentantka Martina Dubovská, která využila spoj před pár dny. Vlakem jela na mistrovství světa až z domova v Liptovském Mikuláši!
Všude jsou zásuvky (jen ve Švýcarsku potřebujete redukci), ale nikde wi-fi, s tím počítejte. Ráno vítá východ slunce nad alpskými štíty. Stevard servíruje snídani a v 7:32 vystupuju v Sargans. Náš vlak pílí ještě hodinku až do Curychu. V cestě za lyžaři je však třeba už tady jen přejít na druhou stranu peronu, odkud jede za pár minut rychlík do Churu. Zde další přestup, opět bez čekání, už přímo do transalpského spoje. Dvouhodinová vyhlídková štreka alpskými údolími a tunely končí v 10:08 ve Svatém Mořici.
Hned na nádraží vás pohltí atmosféra šampionátu, vrazí vám do ruky řehtačky a vlajky a nasměrují vzhůru k dolní stanici lanovky Salastrains, kde leží Ski stadium. Jezdí tam busy jednosměrným okruhem a cesta trvá 15 minut. Ve sluneční lázni a čerstvém horském vzduchu můžete vyťapat jižním svahem i po svých se skupinkami fanoušků.
Základní cena jízdenky Praha – Sargans činí 800 Kč a 1 076 Kč za lůžko. K tomu je třeba dokoupit lístek na vlak po Švýcarsku. Pokud pojedete do Svatého Mořice, vyplatí se koupit pouze jednotlivou jízdenku na místě. A zpět? Domů zase na noc, plni zážitků, ještě večer. Ze Svatého Mořice opět přes Chur stačí vyjet v 19:02. Zpáteční spoj vás nabere v Sargans ve 22:37.